Wednesday, October 7, 2009

jilat.sedap~

BBQ yummy2..

.sgt mudah. xperlu leceh2. dan yang paling utama: sgt nikmat. sgt sedap.



:resepinya:

-BAHAN2-
  • daging yg dislice2 (milla suka kambeng) --> boleh beli kat tesco.. dah siap slice2 dah..
  • blackpepper sauce
  • coke/pepsi

-CARA2-
basuh daging itu
letak dalam bekas
tuangkan blackpepper sauce itu
gaul sebati
tuangkan coke/pepsi hingga semua daging terendam
peram dlm 8jam
(milla pnah wat 2jam je.. tu pun dah rasa dah)


BBQ itu nikmat.
tapi nak mengipas tu yg hilang nikmat.
nasiblah ada si adik yg sudi dibuli =)


p/s: lepas makan benda bakar2, kna makan timun. org cakap utk neutralkan bakar2 tu. ek?

19 comments:

Fatt Chin Choy said...

kakak pembuli!!!

joegrimjow said...

tajuk mmg 5 star
haha

saypOOL rafhtello said...

coke/pepsi yg xabes bg kat aku..

mij0ohAns said...

adik cik milla sudi dibuli ke,TERPAKSE dibuli? heheh~

Andy said...

macam lama saya sudah tidak bbq. hehe

Andy said...

macam lama saya sudah tidak bbq. hehe

siggplus said...

kau memang pandai ah buat tajuk..buat aku tak boleh resist nak tekan entri ni..haha

er, sampai sekarang aku still tak faham apa efek bubuh air berkarbonat kalau nak perap sumthing

arque said...

betul kene makan timun.
sebab org cakap bahan bakar boleh mengaktifkan sel2 kanser.
org cakap laa..

milla pembuli siot! -_-
haha.

nenek™ said...

sedap2

chipsmore said...

perghh..macam sedap..hehe..
first time dropping by...nice blog dear~ ;)

babymiLosh said...

Fatt Chin Choy::

heeeee~~ buli membuli amalan mulia ye..

babymiLosh said...

joegrimjow::

hahahahaha.. kesangapan kah joe? lalalalalalala~

babymiLosh said...

saypOOL rafhtello::

huuuuu~ iyolah.. sebelom tu jampi2 dulu.. ngeh3~

babymiLosh said...

mij0ohAns::

haruslah yg muda mghormati yg tua okeh. hehe~

babymiLosh said...

Andy::

sila berBBQ.. heee =)

babymiLosh said...

siggplus::

heh~ tajuk mesti nak gempakkkkk~ lalalalala~

hmm.. rasanya utk nak biar daging tu jd lembut dan xliat =)

babymiLosh said...

arque::

heee~ yer? begitu rupanya.. terima kasih kat org yg ckp tu~~

babymiLosh said...

nenek™::

yummy3~

babymiLosh said...

chipsmore::

weee~ silalah menchoba..
thanx 4 dropin by ye cik chipsmore =)