Sunday, October 24, 2010

..eh,eh.. ingatkan dah lupa password belog!

Assalamualaikum. Hye anda2 :)

*milla is still alive!! errr.. i just tak tahu how to start. dah terlampau sangat berkurun tak mentulis dan mentatap ini. dah lupa tatabahasa, tatagaya, tatacara, tatalaku, tatabelog semua lah.. bukak2 aje millalara, background pun dah tarak ada, hilang ditelan arus zaman agaknya. lebih 5 BULAN tak mentulis dan tak menjenguk. ada bloggers2 yang milla masih contact di FB.. sungguh2 ikatan kebloggeran ini tak akan pernah karam di lautan dalam (baca: tenggelam).

5 BULAN. sungguh macam-macam yang dah berlaku. manis masam masim pahit tawar. bersatu bergaul mesra dalam satu acuan kehidupan seorang milla. bukankah kedewasaan memerlukan latihan? sedikit-walaupun-tak-banyak, pasti pernah terlintas,, adakah kita benar-benar sudah menjadi seorang dewasa? mempikul tanggungjawab selayaknya dipikul seorang dewasa?

baru sebentar tadi terbaca status teman di FB : 'saya sejenis sampah' 'saya perlukan kebahagiaan'.

menturut kepada kamus diri sendiri, sampah adalah objek/benda/apa sahaja yang suatu ketika, kita gunakan ia, tapi setelah tidak berguna lagi, ianya kita buang. (layan jelah definisi ni). jadi, apakah relevannya mengkaitkan seorang manusia dengan sampah? dan lagi. kebahagiaan. terlalu luas definisi kebahagiaan. kebahagiaan seseorang dengan seseorang yang lain adalah berbeza2. ada yang rasa cukup bahagia bila berharta; punya kereta mewah, banglo besar siap kolam renang air kaler biru, pembantu rumah import. ada yang rasa bahagia pabila dapat makan sedap, dapat jalan2 serata dunia. dan ada yang rasa bahagia bila mempunyai kekasih hati yang bertubuh besar (ini adalah definisi bahagia gula2hati saya, sila jangan cemuh). hahaha ;p

nah. bukankah kebahagiaan tak dapat diukur dengan sebarang bentuk rumus sekalipun? pada mata bogel (baca: naked eye) kita, mungkin kita lihat orang itu bahagia, orang ini tak bahagia.. tapi percayalah, kebahagiaan sebenar terletak atas usaha dan peribadi kita sendiri. life only once. so enjoy your life to the fullest with your own erti kebahagiaan :)

monolog dalaman: wahhhh, sungguh tiada kusangka, aku masih bisa mentulis dengan riang-rianya ohhhh. dan tatabahasa serta tatabelog, taklah sekarat mana.. sumpah teruja! hahaha :)


pic: baby Qaisy Rayna on her born day.

tiada yang lebih membahagiakan seorang wanita dewasa pabila melahirkan 1 nyawa.
owhhhh *menggeletis nak kawen!!!*



p/s: blog yang mempertemukan aku dengan enchik gula2hati. jadi, atas sebab apa aku harus berhenti mentulis? chenta blog adalah relevan okey :)


5 comments:

pria kajai said...

ya ampon mila!rindonya kat ekau!knapa ekau lm benau menyepi ni!!rindo aku nk glk bc ntry ekau!

naddysh said...

ku igtkan blogmu ini dh hapus dtelan sawang2 nk mengunung~ huhu

.millalara. said...

pria kajai, naddysh::

haha.. Alhamdulillah, i'm still hidup lah!!! :)

Anonymous said...

pstttt..my encik cinta also tough [baca:bulat] har har

Anonymous said...

Почему регистрация не работает ?